Przejdź do treści

Kształcenie na potrzeby gospodarki w Politechnice Łódzkiej

Logotypy projektu FERS

 

Kształcenie na potrzeby gospodarki w Politechnice Łódzkiej

Politechnika Łódzka uzyskała dofinansowanie w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), w priorytecie „Umiejętności”, działanie 01.05 „Umiejętności w szkolnictwie wyższym”. Dzięki pozytywnej ocenie projektu „Kształcenie na potrzeby gospodarki w Politechnice Łódzkiej”, uczelnia znalazła się w gronie instytucji, które otrzymały wsparcie finansowe na realizację działań rozwijających ofertę edukacyjną, w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy.

Celem projektu jest dostosowanie oferty Politechniki Łódzkiej do wymagań współczesnej gospodarki i rozwoju gospodarczego, w szczególności do wyzwań związanych z zieloną i cyfrową transformacją Cel ten zostanie osiągnięty poprzez modyfikację istniejących programów kształcenia na kierunkach objętych projektem, utworzenie nowego kierunku studiów oraz szeroko zakrojone działania wspierające studentów i kadrę dydaktyczną.

Kluczowymi obszarami działań objętymi projektem są

  • modernizacja programów kształcenia na siedmiu kierunkach, takich jak Business, Society and Technology, Mechanika i Budowa Maszyn, Elektrotechnika, Wzornictwo, Menedżer Żywności i Żywienia, Architektura oraz Papiernictwo i Poligrafia,
  • utworzenie nowego kierunku studiów – Digital Management, odpowiadającego na potrzeby współczesnej gospodarki cyfrowej,
  • dodatkowe elementy kształcenia z zakresu cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji dla studentów wszystkich kierunków objętych projektem,
  • wsparcie studentów w procesie edukacyjnym, w tym nakierowane na ograniczenie zjawiska dropout’u – prowadzone będą takie działania jak zajęcia wyrównawcze, w tym zajęcia z matematyki, mechaniki technicznej, fizyki, rysunku, identyfikacji tekstyliów, języka obcego, tutoring, rozwój kompetencji miękkich oraz konsultacje z psychologiem akademickim, które mają pomóc studentom lepiej radzić sobie z wymaganiami akademickimi,
  • podnoszenie kompetencji kadry dydaktycznej w zakresie nowoczesnych metod dydaktycznych, kompetencji cyfrowych i zielonej transformacji, m.in. poprzez szkolenia, kursy, staże i wizyty studyjne. Dzięki temu kadra dydaktyczna zostanie wyposażona w narzędzia wspierające aktywizację i motywowanie studentów oraz w kompetencje umożliwiające dostosowanie kształcenia do wyzwań związanych z cyfryzacją i proekologicznymi działaniami inżynierskimi.

Projekt wpłynie na podniesienie jakości kształcenia i zwiększenie poziomu zatrudnialności absolwentów Politechniki Łódzkiej. Dzięki realizacji kompleksowych działań 1200 studentów objętych wsparciem zdobędzie nowoczesne kompetencje oraz 105 osób z kadry dydaktycznej podniesie swoje kwalifikacje. Ponadto powstaną innowacyjne programy nauczania, odpowiadające na potrzeby rynku pracy.

Termin realizacji: 1 czerwca 2024 roku – 31 października 2029 roku.

Całkowita wartość projektu: 20 143 009,70 zł.

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 19 538 719,40 zł.

Informacje o aktualnie prowadzonych rekrutacjach na szkolenia w ramach projektu dostępne są w sekcji Szkolenia

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

#Edukacja #ZielonaTransformacja #Cyfryzacja