Przejdź do treści

Szkolenie kadry PŁ w ramach projektu „Podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę w Politechnice Łódzkiej”

Data dodania
Kategorie

Nowoczesne kształcenie, zielona i cyfrowa transformacja – trwa szkolenie kadry PŁ w ramach projektu „Podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę w Politechnice Łódzkiej”

Image

Łącznie 294 osoby, w tym 165 kobiet, 129 mężczyzn oraz 15 doktorantów, skorzystały dotychczas ze szkoleń organizowanych w ramach projektu „Podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę w Politechnice Łódzkiej” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027. W ramach projektu zrealizowano 43 edycje szkoleń.

Dzięki bogatej ofercie tematycznej kadra dydaktyczna Politechniki Łódzkiej rozwijała swoje umiejętności w kluczowych obszarach. Jednym z nich jest kształcenie z umiejętności w zakresie zielonej transformacji, w ramach którego realizowane są m.in. szkolenia m.in. „Praktyczne umiejętności GOZ dla początkujących”, „Edukacja dla zrównoważonego rozwoju”.

Kolejnym obszarem kształcenia w ramach projektu jest podnoszenie kompetencji dotyczących nowoczesnych metod nauczania, tj.: facylitacja, nauczanie przez wyzwania, nauczanie oparte na problemach, czy metoda „odwróconej klasy”. Ponadto realizowane są szkolenia przeznaczone dla początkujących dydaktyków oraz doktorantów: „Start w Dydaktyce Akademickiej: Przewodnik dla Początkujących:.

Realizowane były również szkolenia z zakresu skutecznej komunikacji i porozumiewania się bez barier, a także szkolenia z umiejętności cyfrowych, m.in. Zastosowanie sztucznej inteligencji w edukacji uczelni wyższej.

Dodatkowo 5 osób podnosi swoje kompetencje poprzez udział w studiach podyplomowych z zakresu coachingu i mentoringu.

Podczas wizyty studyjnej w Univesity of Stavanger w Norwegii  jej uczetnicy zapoznali się z dobrymi praktykami w zakresie zrównoważonej edukacji, zielonych rozwiązań oraz strategii redukcji śladu węglowego.

Sukcesem cieszyła się również szkoła letnia „Immersive Summer School”, w której wzięło udział 15 osób. W ramach tej inicjatywy zrealizowano m.in. szkolenia „Active Facilitation in CBL” oraz „Challenge-based Learning and Teaching”. Obecnie trwa druga edycja szkoły letniej pod hasłem „Letnia Akademia Case Teaching Politechniki Łódzkiej”, w której swoje umiejętności doskonali kolejnych 16 uczestników.

Politechnika Łódzka nie zwalnia tempa – aktualnie trwa nabór na kolejne szkolenia, w tym m.in. „Edukacja dla zrównoważonego rozwoju” oraz „Challenge-based Learning and Teaching”. W planach są również następne edycje dotychczasowych kursów oraz nowe tematy odpowiadające na potrzeby kadry dydaktycznej.

Szczegółowe informacje o zapisach oraz harmonogramie dostępne są na stronie projekty.p.lodz.pl.

 

Logo FERS