Skip to main content

FERS KOMPETENCJE

Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę

Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS),

Priorytet 1 Umiejętności,

Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym

Komisja Oceny Projektów rozpatrzyła i oceniła łącznie 120 wniosków o przyznanie dofinansowania, z czego 21 wniosków uzyskało ocenę pozytywną (wśród nich Politechnika Łódzka) i zostało rekomendowanych do dofinansowania, a 99 wniosków uzyskało ocenę negatywną.

Wartość projektu: 1 933 824,00 zł      Dofinansowanie: 1 875 809,27 zł

Okres realizacji projektu: 1.06.2024 – 31.12.2026.

Celem głównym projektu „Podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę w Politechnice Łódzkiej” jest budowa potencjału Politechniki Łódzkiej poprzez rozwój kompetencji i kwalifikacji:

dydaktycznych, w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia;

cyfrowych;

na rzecz zielonej transformacji i projektowania uniwersalnego;

w zakresie oceny i ewaluacji

kadry prowadzącej dydaktykę na uczelni (341 osób).

W tym projekcie stawiamy na wielokierunkowe działania mające na celu dostosowanie metod kształcenia do potrzeb dynamicznie rozwijającego się świata. Rewolucja cyfrowa, rozwój sztucznej inteligencji, izolacja społeczna, a także wyzwania stojące przed naszą cywilizacją dotyczące proekologicznej, świadomej postawy w zakresie działalności inżynierskiej mają ogromny wpływ na sposób w jaki kształcimy i wychowujemy naszych studentów. Wybrane do realizacji w ramach projektu aktywności stanowią kompleksową ofertę zbudowaną na podstawie zdiagnozowanych potrzeb grup docelowych. Znajdziemy tutaj szkolenia z obszaru metod projektowo – problemowych, takich jak Problem i Project-Based Learning, Challenge-Based Learning  oraz case-teaching, prowadzone zarówno przez specjalistów z uczelni jak i ekspertów zagranicznych w formie kursów stacjonarnych, zdalnych a także bardziej intensywnej formie jaka są szkoły letnie. Zwrócimy uwagę na zindywidualizowane formy kształcenia, dbając również o dobrostan naszych podopiecznych – stąd w ofercie aktywności rozwijające umiejętności coachingowe i mentoringowe nauczycieli. Zatroszczymy się szczególnie o poczatkujących dydaktyków, wyposażając ich w podstawowe instrumenty do aktywizacji i motywowania studentów przed, w trakcie i po zajęciach.

Jeśli mowa o cyfryzacji, w ramach projektu przygotujemy dydaktyków do konwersji zajęć i materiałów dydaktycznych na zasoby cyfrowe, pokażemy korzystać z dobrodziejstw sztucznej inteligencji i które obszary pracy nauczyciela można zautomatyzować lub przenieść na platformę e-learningową.

Wiele będziemy się uczyć od naszych kolegów i koleżanek z uczelni brytyjskich i australijskich, zwłaszcza w temacie zrównoważonego rozwoju, wdrażania strategii Green Deal, jak również prowadzenia badań edukacyjnych. Uczestnicy organizowanych w ramach projektu wizyt studyjnych poznają mechanizmy i zagadnienia włączane do programów studiów na rzecz zielonej transformacji i projektowania uniwersalnego, a także innowacyjne narzędzia służące do pomiaru, gromadzenia, analizy i raportowania danych o uczących się, w różnych kontekstach. Doświadczenia te zostaną wykorzystywane do zdefiniowania rekomendacji dla uczelni w celu zwiększenia poziomu utrzymania studentów i podniesienia jakości kształcenia.

Treść (rozbudowana)
Dean's office
0